سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روغن جوجوبا خالص

روغن جوجوبا ( به عبارتی Jojoba oil) مایع تولید شده در دانه گیاه سیموندزیا کینانسیس (جوجوبا) میباشد .

درختچه‌ای که بومی جنوب آریزونا، جنوب کالیفرنیا، و شمال غرب مکزیک است. 

تا حدود 50? از وزن دانه جوجوبا برای روغن آن است.[1] اصطلاحات «روغن جوجوبا» و «موم جوجوبا» اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شود زیرا به طور بصری موم همراه با روغن به نظر می‌رسد .

 اما به عنوان یک موم آن تقریباً به طور کامل (~97?) از تک استرهای اسیدهای چرب با زنجیره بلند و الکل‌ها، همراه با تنها بخش کوچکی از تری‌گلیسرید استرها تشکیل شده است.

 این ترکیب ماندگاری بالا و مقاومت فوق‌العاده‌ای را در دماهای بالا، در مقایسه با روغن‌های گیاهی دارد.




استفاده از روغن جوجوبا بر روی صورت برای مبارزه با خشکی پوست، شیوع بیماری آکنه، چین و چروک و بسیاری از علایم پوستی دیگر مفید است. بنابراین، صورت را با روغن جوجوبا به عنوان بخشی از رژیم مراقبت از پوست مرطوب کنید، و قطعا طی چند هفته تفاوت را مشاهده خواهید کرد.


درمان پوست با محصولات طبیعی بدون شک بهترین راه برای اطمینان از داشتن پوست سالم است. یکی از عناصری که محبوبیت زیادی برای پوست و مراقبت از مو به دست آورده است روغن جوجوبا است. این روغن گیاهی از دانه‌های گیاه جوجوبا مشتق شده است. اساسا یک درختچه است که خودش را با شرایط بد جوی مانند مناطق خشک وفق داده است و نصف وزن دانه‌های جوجوبا از روغن و استرها تشکیل شده است. بنابراین نرخ تولید این روغن بسیار بالا است، و می‌توان به راحتی آن‌را از فروشگاه‌های مواد غذایی محلی تهیه کرد.


چرا از روغن جوجوبا برای صورت استفاده کنیم؟

روغن جوجوبا چه ویژگی دارد که از آن برای صورت استفاده می‌کنند؟

 از لحاظ شیمیایی، این روغن یک مایع مومی اشباع نشده با استرها و اسیدهای چرب است، که در سبوم (روغن پوست) انسان نیز موجود است.

 

 به عبارت دقیق‌تر، این سبزی و سبوم از نظر ترکیب شبیه هم هستند. این روغن به راحتی از طریق پوست جذب می‌شود، و به ندرت منجر به آلرژی می‌شود. از این رو، روغن جوجوبا یک مرطوب کننده استثنایی و نرم کننده‌ای خوب برای پوست است. 

 

استفاده منظم از این روغن خاصیت تسکین دهنده و حفاظت از پوست در برابر آلودگی‌های محیط دارد.


روغن جوجوبا به عنوان یک درمان فوق‌العاده برای تنظیم تعادل pH پوست عمل می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این روغن مواد تشکیل دهنده طبیعی آن است که خاصیت ضدمیکروبی و موثری برای مقابله با انواع عفونت‌های پوستی دارد. برای آمریکایی‌های بومی، استفاده از روغن جوجوبا برای پوست چیز جدیدی نیست. در واقع، آن‌ها از این روغن به مدت چندین قرن است که برای درمان مشکلات پوستی مانند بریدگی‌ها، زخم، کبودی، سوختگی، آفتاب سوختگی و باد سوختگی استفاده می‌کنند. با وجود طبیعت موم مانند، مانند سایر سبزیجات با غلظت بالا، منافذ پوستی را مسدود نمی‌کند.

 

فواید روغن جوجوبا فقط به مطالب فوق محدود نمیشود . این روغن پس از روغن آرگان که به طلای آسیا معروف است . یک روغن فوق استثنایی می باشد .