سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص عسل برای پوست و بدن

نام مقاله : عسل و خواص عسل 

تا به‌ حال مطالب بسیاری از ترکیب‌های معجزه‌آسای عسل با دیگر مواد مانند سیر و لیمو صحبت کرده‌ایم. در این نوشتار به مبحث عسل و فایده عسل برای سلامتی و درمان پرداخته می‌شود. با ما همراه باشید و از فواید و خواص عسل لذت ببرید .

 

عسل مخلوطی از قند و ترکیبات دیگر است. از نظر کربوهیدرات‌ها باید بگوییم که عسل عمدتا گلوکز و فروکتوز است و این باعث می‌شود که شبیه به شربت اینورت باشد، که تقریبا 48? فروکتوز، 47? گلوکز و 5? ساکارز است. باقی کربوهیدرات‌های موجود در عَسَل عبارتند از مالتوز، ساکارز، و سایر کربوهیدرات‌های پیچیده.

عسل نیز درست مانند تمام شیرین کننده‌های مغذی، عمدتا قند است و تنها شامل مقداری ویتامین و مواد معدنی است. این ماده‌ی شیرین خوراکی همچنین حاوی مقادیر بسیار کمی از ترکیبات مختلف است که تصور می‌شود به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند، از جمله کیریسین، پینوبانکسین، و ویتامین C. ترکیب خاص انواع مختلف عَسَل بستگی به گل‌هایی دارد که در دسترس زنبورهایی که عسل تولید می‌کنند، است.

در این نوشتار 61 فایده عسل برای سلامتی را می‌بینید.

1. پاکسازی داخل بدن

عسل یک ماده‌ی فوق‌العاده برای پاک‌سازی داخل بدن است.

2. درمان خشکی و ترک لب

عسل برای درمان لب‌های خشک و ترک‌خورده مفید است.

3. رفع آکنه

عسل به دلیل داشتن خواص ضد باکتری‌اش، تاثیر مثبتی روی آکنه دارد.

 

4. رفع مشکلات پوستی

عسل همچنین می‌تواند برای برای پوست‌تان مفید باشد. این ماده‌ی خوراکی توانایی جذب آب را دارد. شما می‌توانید از عَسَل به جای ماسک‌های آلفا هیدروکسید که مقادیر بسیار زیادی اسید دارند، استفاده کنید. عَسَل برای پوست‌های حساس هم بی‌خطر است.

5. زیبایی پوست

عَسَل غنی از ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که فواید زیبایی فوق‌العاده‌ای دارند به این دلیل که پوست را تغذیه می‌کنند.

6. درمان قارچ پوستی

عَسَل می‌تواند مشکل قارچ پوستی را درمان کند. روش درمانی آیورودا، درمان قارچ پوستی را با زردچوبه و عَسَل توصیه می‌کند.

مطلب مرتبط : خواص زنجبیل : 27 خاصیت زنجبیل برای سلامتی که باور نکردنی است

7. تقویت قوه بینایی

عسل برای قوه‌ی بینایی مفید است. استفاده‌ی منظم از عَسَل مخلوط شده با آب هویج کمک می‌کند تا قوه‌ی بینایی‌تان بهبود بیابد. این ترکیب را باید صبح‌ها مصرف کنید.

8. رفع ورم ملتحمه

عسل حل شده در مقدار مساوی از آب گرم لوسیون خوبی برای شستشوی چشم مبتلا به ورم ملتحمه است.

9. جلوگیری از پوکی استخوان

خوردن یک قاشق چای خوری عَسَل به طور روزانه، تاثیر مثبت روی جذب کلسیم دارد و از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

10.  موثر برای آسم

جویدن یک قاشق چای‌خوری موم عسل به مدت 20 دقیقه و پنج تا شش بار در روز سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند. این برای بیماران مبتلا به آسم موثر است.

مطلب مرتبط: 10 بهترین ماسک‌عسل برای انواع پوست

11. افزایش طول عمر

مصرف یک قاشق چای‌خوری عسل در روز کمک می‌کند تا یک زندگی طولانی و سالم داشته باشید. اغلب آدم‌هایی که عمر طولانی دارند مصرف‌کنندگان همیشگی عَسَل بوده‌اند. هرچند یک واقعیت جالب که باید توضیح داده شود، این است که زنبورداران در مقایسه با گروه‌های شغلی دیگر در سراسر جهان کم‌تر به سرطان و ورم مفاصل (آرتریت) مبتلا می‌شوند.

12. استفاده در جراحی

عسل بر اساس اثرات شفابخش سریعی که دارد، در بسیاری از عمل‌های جراحی استفاده شده‌است و هنوز هم استفاده می‌شود. به عنوان مثال، به عنوان مانعی در برابر لانه‌گیری تومور در جراحی لاپاروسکوپی استفاده می‌شود.

13. نگهدارنده مواد غذایی

عسل یک نگهدارنده‌ی خوب برای مواد غذایی است. در هنگام پخت کیک شکر را با عَسل جایگزین کنید، به این ترتیب مدت طولانی‌تری تازه می‌ماند، به این علت که آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی عَسَل رطوبت را حفظ می‌کند.

14. درمان کنده زردی

من شنیده‌ام که وقتی که عَسَل پردازش می‌شود و به صورت درون وریدی استفاده شود، به مبارزه با زردی کمک می‌کند، اما در مورد صحت این موضوع مطمئن نیستم.

15. حل ناتوانی جنسی و ناباروری

آیورودا عسل را به عنوان دارویی برای مشکلات ناتوانی جنسی و ناباروری توصیه می‌کند. 

اعتقاد بر این است که نوشیدنی شیر گرم همراه با عَسل می‌تواند تعداد اسپرم را از سطح صفر تا سطح باروری بیش از 60 میلیون اسپرم افزایش دهد.

مطلب مرتبط: خواص سیر:31 خاصیت سیر که تا به حال نمی‌دانستید

16. محرک جنسی

عسل خالص و گرما ندیده به طور طبیعی یک محرک جنسی خفیف است، چرا که حاوی مواد متعددی مانند روی، ویتامین E، و غیره است که باروری و قدرت جنسی را بهبود می‌دهند. مصرف منظم مخلوطی از عَسل و پودر سیر قبل از خواب داروی مقوی غرایز جنسی است که استقامت جنسی و لذت را افزایش می‌دهد.

17. ضد پیری

عَسَل ضد پیری است. این ماده‌ی خوراکی شامل آنتی‌اکسیدان است، ترکیبات قدرتمندی که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و بر روند پیری غلبه می‌کنند.

25. افزایش انرژی

عَسَل به طور طبیعی انرژی بدن را افزایش می‌دهد. یک قاشق عَسَل کمک‌تان می‌کند که بتوانید هزار و پانصد متر بیش‌تر بدوید. برای این‌که باتری خودتان را بهتر شارژ کنید، چیزی بهتر از عسل وجود ندارد.

 

منبع : Raw honey Benefits for Healing